۱۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۲۴

گرد و غبارمردم را کلافه کرد/

دید افقی در تمامی نقاط کرمانشاه کمتر از500متر است

دید افقی در تمامی نقاط کرمانشاه کمتر از500متر است

کرمانشاه- خبرگزاری مهر: از اواخر روز پنج شنبه بار دیگر گرد و غبارشدید تمامی مناطق استان کرمانشاه را فرا گرفت و تنفس را دشوار و باعث کلافه شدن مردم این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز گذشته گردوغبارشدید در استان به تدریج به جایی رسید که شب گذشته مردم استان به سختی شب را به صبح رساندند.

گرمای بی سابقه استان در این فصل و نیز بروز پدیده گرد و غبار باعث شد مردم استان شب گذشته  در و پنجره های منازل خود را مثل زمستان ببندد،از طرفی ورود گردو غبار از منفذ کولرها باعث شد که استفاده کولرهای آبی نیز ممکن نباشد،لذا مردم کرمانشاه شب گذشته و بامداد امروز را به سختی گذراندند.

در این رابطه محسن قاسمی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: گرد و غبارغلیظی که از بعداز ظهر پنج شنبه کلیه نقاط استان را فرا گرفت به حدی بود که در برخی از نقاط میزان دید افقی به کمتر از 500 متر رساند.

وی افزود:همانگونه که انتظار می رفت توفان گسترده گرد و خاکی که روز پنجشنبه روی کشورعراق تشکیل شد در حرکت به سمت شرق، شب گذشته و امروز جو استان کرمانشاه و استانهای واقع در شمالغرب، غرب و جنوب غرب کشور را به شدت متاثر کرد.  

دید افقی در تمامی نقاط استان کرمانشاه کمتر از500 متر بود

قاسمی تصریح کرد: طی 24 ساعت اخیر تقریباً کلیه نقاط استان کرمانشاه دیدهای کمتر از 500 متر را تجربه کردند و میزان دید افقی در کمترین حالت، در شهر کرمانشاه 500 متر و در نواحی غربی بین 50 تا 100 متر در نوسان بود.

وی اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای ، هسته اصلی توفان در حال خروج از جو استان است، لذا انتظار می رود به تدریج از اواخر وقت امروز از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته شود.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه شرایط جوی برای تشکیل توفان گرد وخاک اما ضعیف روی کشور عراق دوباره مهیا می شود، با این توضیح که حتی اگر گرد و خاک ناشی از آن توفانها به جو استان انتقال یابد، غلظت غبار بسیار کمتر از شرایط رخ داده در 24 ساعت اخیر خواهد بود.

کد خبر 1327658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha